Under måndagen fick vi äntligen berätta om det spel vi sysselsatt oss med senaste veckan, nämligen {Lego Batman: Legacy of the Dark Knight}, där undertecknad kallade det för "det absolut bästa Lego-spel jag haft förmånen att få spela". Men att lyckas med detta projekt har såklart inte varit helt enkelt för en studio som TT Games, som därför fått hjälp.
Nu uppmärksammar VGC att en tämligen känd studio varit med och bidragit till det omfattande och finslipade Batman-äventyret... nämligen Rockstar. Totalt har 24 personer från Rockstar varit med och utvecklat på flera tunga positioner, och TT Games har dessutom fått assistans av Warner Bros Games Montreal, som tidigare gjort spel i Arkham-serien.
Efter de mycket mediokra {Gotham Knights} och {Suicide Squad: Kill the Justice League} håller vi tummarna för att Batman: Legacy of the Dark Knight blir starten för DC-spel av högre kvalitet, och att döma utifrån de senaste ryktena kan det mycket väl bli så då Injustice 3 är nästa stora DC-titel.
Rockstar hade en finger med i spelet vid utvecklingen av Lego Batman: Legacy of the Dark Knight
Originalquelle: www.gamereactor.se →